Lesetipps für den 12. April

Erlesene Links zu einigen Perlen im Web: Blogposts, Artikel und Nachrichten, die uns wichtig erscheinen. Ergänzungen erwünscht.

  • Useless artificial divisions – The Social Enterprise: I’m increasingly of the belief that trying to split social media into internal and external uses is a totally pointless waste of time. Equally I hear people talking about B2B and B2C social media case studies as if they are somehow different, but they really aren’t. These are shallow, superficial divisions that have no basis in reality.
  • Why I Never Let Employees Negotiate a Raise, Corporate Culture Article: What would happen if you got to work one day, went into the kitchen, and saw a list of your employees#039; salaries taped to the fridge? Would you freak out?
  • Breitband – Privatsphäre = geistiges Eigentum = Absurd?: Achja, so macht man also heute Selbst-Marketing: „Ist Privatsphäre für sie, für uns überhaupt noch relevant? Darüber haben wir vor der Sendung gesprochen mit Frank Rieger, Sprecher des Chaos-Computer Clubs und überzeugter Datenschützer – und mit Christian Heller, der jüngst mit einer steilen These aufgefallen ist: Schutz von Privatsphäre sei ein ähnlich absurdes Konstrukt wie der Schutz von geistigem Eigentum.“ Danah Boyd, übernehmen Sie bitte, ich bin derangiert…
  • How Does Your Government Website Stack Up?: So here is my 10-point checklist – the 10 best practices that I look for when I review a government website. How does your government website stack up? 10 Best Practices for Government Websites
  • It’s Official: Google Now Counts Site Speed As A Ranking Factor: Google has kept a promise it made last year: Site speed is now a ranking factor in Google’s algorithm, and is already in place for U.S. searchers. But Google also cautions web site owners not to sacrifice relevance in the name of faster web pages, and even says this new ranking factor will impact very few queries
  • Community Impact Newspaper makes hyperlocal news profitable: Hyperlocal news blogs and websites have become an emerging trend and a potential moneymaker for struggling newspapers, but one man in Texas is making hyperlocal print publications profitable. John P. Garrett, owner and founder of a monthly hyperlocal newspaper with eight local editions in the Austin, Texas area called Community Impact Newspaper, has managed to turn a profit since the foundation of his newspaper and thinks he#039;s found the business plan to make it work. (via @spielkamp)
  • Corporate TV – Audio-Visualisierung von Unternehmenskommunikation: Manche kennen dieses Thema ja noch nicht. Dann mal ran und durchgelesen!
  • Apple’s iAd Not Game-Changing, but Will Move Market: Ein tieferer Blick in iAd, wobei ich denke, bis Schirrmacher und diverse Verbände das hier überhaupt wahrnehmen, ist es schon abgehoben und wieder ein böser Monopolist…
  • Getting Real: Das ultimative Handbuch zur Gründung einer Firma von 37signals
  • AK Zensur: Save the Children Finnland in Verteilung von „Kinderpornografie“ verstrickt: Dieses Dokument beschreibt die Erkenntnisse, zu denen ich gelangte, als ich einen Fall von Schadsoftwareausbreitung auf den Save the Children-Seiten untersuchte. Während ich herauszufinden versuchte, wie die Seiten auf Googles Sperrliste für Schadsoftware gelandet waren, fand ich statt dessen im Google-Cache Hinweise darauf, dass sich auf den Seiten von August bis September 2009 in großem Umfang Kinderporno-Links befunden hatten.
  • Why Ad Agencies will Lose the Social CRM Battle.: Social CRM is about as hyped as tulip bulbs in 1630’s Holland. Everyone is doing it, even if there is no ‘it’ to ‘it.’
  • The New Rules of Business from 37signals: It#039;s the kind of outcome most entrepreneurs only dream of. Last September, the financial-planning startup Mint.com was acquired by Intuit for $170 million—earning its founder a reported $20 million. As the kudos poured in, another Web entrepreneur, Jason Fried, assailed Mint in a blog post for selling out to a corporation it could have taken down. „Is that the best [we] can do?“ Fried wrote. „Become part of the old generation? How about kicking the s–t out of the old guys?“
  • What Social Media Will Look Like in 2012 – Advertising Age – DigitalNext: 11 Predictions That Will Affect Marketers and the Way They Do Business

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Jörg Wittkewitz

Jörg Wittkewitz

  ist seit 1999 als Freier Autor und Freier Journalist tätig für nationale und internationale Zeitungen und Magazine, Online-Publikationen sowie Radio- und TV-Sender. (Redaktionsleiter Netzpiloten.de von 2009 bis 2012)

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